2009. május 30., szombat

miből lesz a valami - what is something made of (első és eddig talán egyetlen portrém - my first and maybe only portrait so far)

Tavaly egy hideg tavaszi reggelen, egy vidéki vásáron történt; csipkéket készített. Teleobjektívvel (300 mm) várakoztam kissé odébb, vártam hogy felpillantson az előtte álldogálókra, hogy hangsúlyosabb legyen a kép. Egyszer csak felnézett, egyenesen az objektívbe. Pechemre egy alacsonyabb fajta kopasz ember pont akkor haladt el előttem, ami majdnem használhatatlanná tette a felvételt.
It happened on a cold spring morning last year at a countryside fair, she was making laces. With my tele lens (300 mm) I was waiting a few meters away, waiting for her to look up a bit on the people standing in front of her, so the photo would be more emphatic. Than suddanly she looked up, directly into the lens. Hard luck, a shorter bold man was just passing in front of me, what almost totally ruined the photo.

teljesen eredeti változat - very original version

Mondanám hogy "íme hogyan hoztam vissza a szarból ezt a fotót", de nem vagyunk trágár féle politikusok, megválogatjuk a szavainkat.
I could say "this is how I brought back this photo from shit", but we're not politicians of that dirty mouthed kind, so we pick the words we use.

Szóval a lényeg az, hogy
- kijelöljük lasszóval a problémás területet, feather-t adunk neki (ennek mértékét jól meg kell választani) (így a kijelölt területen alkalmazott változások a szélein fokozatosan csengnek le)
- ez után "color correction" segítségével kivesszük az ott jelentkező plusz színeket
- levels-t állítunk, hiszen plusz fény jutott a megmenteni kívánt területekre az előtérben levő zavaró tárgyról
- curves-t is jó állítani, mert általában ez kontrasztveszteséggel is jár, végül egy kis szaturáció, és kb. kész is vagyunk.
So the main points are
- to select the problematic region, put feather on it (the value of this should be determined carefully) (using this the evanescence of the effect done to the region be gradual on the selection edges)
- adjust the levels, since extra light from the disturbing surface has been added to the areas we would like to save)
- we also adjust the curves to compensate the loss of contrast and in the end a bit saturation, and we're roughly ready.



Jobb oldalt azt az ereszcsatornát sötétítenem kellett, mert túlságosan magára vonta a tekintetet, és még egy kis finom állítás a hajon és arcon.
I've also dimmed that tin tube on the right since it's too bright and attracts the eye too much, and a bit more delicate adjustment on the hair and face.

csipkekészítő lány - the girl making laces

Végül játszottam kicsit még; "wild-eye" effekt lehetne vagy mi...
Készítsünk egy fekete hátterű új képet, a mérete kb. a szem mérete legyen, a közepe köré rakjunk különböző méretű és alakú foltokat, majd alkalmazzuk 3× a "blur / radial blur" filtert, rakjuk rá a fotón a szemre rétegként, majd "blending / soft light". A felesleget radírozzuk le (lágy radír vagy feather-elt kijelölés).
In the end I played a bit more;"wild-eye" effect or what should it be...
Let's make a new image with black background, it's size should be about the size of the eye, round it's center put some spots of different size and shape, than use the "blur / radial blur" filter 3 times, put it on the other image onto the eye and use "lending / soft light". Delete the unnecessary parts of the overlay layer (using a soft ereaser or selection with feather).



nem mintha nem lett volna eredetileg is elég hatásos [nem találom a szót, angolban könnyebb]... (gondolom azért játszottam kicsit tovább a képpel, mert egész nap Photoshoppal dolgoztam).
not if her eye sight wouldn't have been impressive enough originally... (I think I played a bit further with the photo because I was working with Photoshop the whole day).

2 megjegyzés: